Škola pjevanja - Prosodion
Prosodion

ŠKOLA PJEVANJA PROSODION

ŠKOLA PJEVANJA PROSODION

UKRATKO O BUNI

UKRATKO O BUNI

Voditeljici škole Prosodion i glavnoj koordinatorici vokalnih treninga

Voditeljici škole Prosodion i glavnoj koordinatorici vokalnih treninga


Buna Bernarda Juretić osnivačica je škole pjevanja Prosodion.
Klasično je obrazovana pjevačica, kontraaltistica, što znači da je najdublji ženski glas, no vrlo rado pjeva i mezzosopranske materijale.

Po struci je magistra skandinavistike i poredbene lingvistike, osim što se bavi jezicima i jezično obrazuje odrasle i djecu, pjevanje i glazba, posebno klasična glazba i opera, njena su velika ljubav. 

Ja sam pjevačica, pedagoginja i umjetnica koja diše glazbu.
Godinama sam predana operi, učenju, stvaranju i dijeljenju znanja s drugima.
Osnovala sam ovu školu iz duboke želje da stvorim prostor gdje glas može biti slobodan, autentičan i snažan.

Moja filozofija je jednostavna:
Svaki glas je vrijedan. Svaki glas ima pravo na rast. Svaki glas ima priču.

Vjerujem u učenje koje je temeljito, ali i suosjećajno.

Vjerujem u učenike, čak i kad oni sami još ne vjeruju u sebe.
Vjerujem u umjetnost kao čin hrabrosti i slobode.

Pjevanjem se ne bavimo radi dokazivanja drugima, nego da pronađemo vlastiti vokalni potpis svojstven samo nama. Tu sam kao učitelj da bih osnažila druge da progovore, zapjevaju i zasjaje.

I da, ponekad to znači ići protiv struje.
No svjesno biram autentičnost umjesto pripadanja mjestima koja guše.

Ako tražiš mentoricu koja će ti pomoći da otkriješ svoj glas, ne samo tehnički, već i duhovno, izražajno, istinski, 
onda si na pravom mjestu.

Dobrodošao/la u školu gdje tvoj glas vrijedi! 


Pjeva od malih nogu, prvi put je zapjevala u ZKM-u kad joj je bilo 6 godina.

1998. upisala je Glazbenu galeriju i u klasi profesora Brune Crnečkog, vrsnog i akademski obrazovanog zagrebačkog gitarista, šest je godina svirala gitaru i uz gitaru, kad je imala otprilike 10 godina, otkrila je, kroz prve nastupe uživo, kombinirajući pjevanje i gitaru, da je pjevanje njen najbolji način glazbenog izražavanja.

2004. počela je odlaziti na prve satove vokalne tehnike u školu Vatroslav Lisinski i privatno kod profesorice Andreje Petrić koja ju je pripremala za srednju glazbenu školu.

2005. upisala je srednju glazbenu školu Pavao Markovac u klasi mr. art. Nataše Šurine i provela tamo 4 godine.

Sudjelovala je na brojnim seminarima i na natjecanjima, a od pedagoga s kojima je radila izdvojila bi rado Gerharda i Annemarie Zeller i profesoricu Snježanu Bujanović Stanislav u sklopu čijeg seminara na Visu je imala za nju osobno nekoliko vrlo važnih i ozbiljnijih nastupa pred publikom. 


Evo nekih od Buninih najvećih uzora, mahom su to muški rock vokali poput Chrisa Cornella, Bon Jovija, Stevea Perryja, Coreyja Taylora, Glenna Hughesa, Warrela Danea i Russella Allena.


Najveći operni uzori su joj Fedora Barbieri, Elena Obraztsova, Ewa Podles, Nathalie Stutzmann, Jessye Norman, Marian Anderson i tenor Franco Corelli. 

Za vrijeme studiranja na Filozofskom fakultetu, Buna je bila članica zbora Concordia Discors, a nakon završetka fakulteta, uzima satove poboljšanja vokalne tehnike, ozbiljnije se posvećuje opernoj tehnici, osjeća veliki poziv da kombinira pedagoške vještine s ljubavlju prema glazbi i, kako kažu, to je to, ostalo je povijest.

O NAŠEM NAČINU RADA

O NAŠEM NAČINU RADA

ŠKOLA PJEVANJA

ŠKOLA PJEVANJA

Pripremamo se za pjevanje, fokusiramo se na to kako pronalazimo ton. Otkrivamo koliko je tjelesno držanje važno za pravilno pjevanje. Tumačimo kako razvijamo pjevački glas. Moramo osvijestiti da je za ljepotu tona i pravilno izvođenje bitno korištenje cijelog tijela. Fokus je u udisaju i u pravilnom držanju. Učimo ukratko o anatomiji glasnica. Na klavijaturama ispitujemo kojem glasu pripadamo i utvrđujemo raspon glasa. Raspon glasa može se još i proširiti. Pjevamo zajedno popularne pjesme po želji polaznika.

Zapjev je važan aspekt pjevanja i započinjanja svake pjesme. Na njemu počiva cijela struktura fraze. Otkrivamo zašto nam je dijafragma toliko bitna i kako izvodimo ton koji mora imati oslonac na dahu. Važno je frazu otpjevati na jednom dahu pa se stoga posvećujemo vježbama ispjevavanja kraćih fraza. Pomoću vježbi otkrivamo vlastitu izdržljivost i pravilnost udaha. Pjevamo materijale po izboru polaznika.

Zašto je pravilan udah važan za podupiranje kvalitetnog tona i njegovu produkciju, važno je pitanje na koje ćemo nastaviti odgovarati. Radimo lagane vježbe disanja, prijelaza iz jedne oktave u drugu i onoga što instruktorica naziva “uzemljenjem”. Uzemljenje je položaj tijela koji pospješuje dobivanje tona, pogotovo prilikom prijelaza iz jednog registra u drugi, kada se noga snažno poguruje naprijed i dio težine se oslanja na nju. Na taj način lakše je doseći visoke tonove. Ustanovljujemo pomoću klavijatura koji su tonovi prijelaza između vokalnih registara kako bismo svakom pjevaču pomogli da otkrije svoj vokalni fah. Primjenjujemo naučeno na pjesme po izboru.

Nastavljamo utvrđivati kojem glasu pripadamo, koja nam je težina i boja glasa. Dotičemo se pojmova tessitura i fach. Instruktorica pojašnjava polaznicima što to znači za svakog pjevača posebno. Svaki glas je unikatan i svaki pjevač ima prirođenu i unutarnju intuiciju vezanu uz svoj vokalni fah. Svaki pjevač dobiva tijekom razvoja svijest o ugodnim tonovima svog faha. Pjevamo karakteristične pjesme za pojedini glas po odabiru polaznika.

Osvješćujemo ulogu rezonantnog prostora dok pjevamo. Uz lagane vježbe učimo pravilno artikulirati glasove i izvodimo jednostavnije vježbe koje se odnose na artikulaciju glasova i dikciju. Artikulacija samoglasnika je izuzetno važna. Istaknut ćemo karakteristike samoglasnika i suglasnika i proučiti kako položaj jezika utječe na ton. Pjevamo materijale iz zabavne i klasične glazbe povezane s tim izazovima.

Postepeno kreiramo vlastiti ton, učimo zašto je potrebno opustiti vilicu i pozicionirati ton prema van. Ponavljamo vježbe koje nam omogućuju da podignemo meko nepce, te osvješćujemo koja je uloga mekog nepca i spuštenog larinksa. Vrlo je važno zategnuti meko nepce u pjevanju pa puno radimo na tom aspektu. Uz lagane vježbe pomoću klavijatura podešavamo glas i vježbamo i uz materijale iz popularne glazbe.

Učimo razlikovati srednji, prsni i registar glave. Vježbamo pjevanje u masku još ozbiljnije. Također istražujemo što je belting i koji su dobri pjevači koji se služe beltingom. Također govorimo i o kopf tonu, odnosno registru glave. Dotaknut ćemo se i problematike najvišeg registra zvižduka, odnosno whistle registra. Radit ćemo na vježbama i na prijelazima između navedenih tipova glasova. Također ćemo prolaziti kroz materijale iz popularne glazbe koji obuhvaćaju te registre.

Učimo vladati svojim glasom i ustanovljujemo koji nam tip glazbe najviše odgovara. Jesmo li više pop, country, rock, klasični (operni) ili pak heavy metal pjevač i koje su odlike glasova u različitim žanrovima. Glas se mijenja i s obzirom na neke vanjske čimbenike pa navodimo i njih. Odgovarat ćemo na pitanje koje su to smjernice koje moram slijediti da budem solidan pjevač? Pjevat ćemo moderne pop i rock materijale.

Spomenut ćemo i prodiskutirati nekoliko imena iz svijeta popularne glazbe koja su tehnički odlični pjevači. Otpjevat ćemo nekoliko pjesama i odrediti koji su to čimbenici koji određuju dobar glas performera.

Kako da se oslobodim straha pred publikom i kako da se pokažem u što boljem svjetlu kao pjevač, neka su od pitanja koja prolaze kroz glavu mnogim pjevačima koji se žele profesionalno ili poluprofesionalno baviti pjevanjem. Bilo da idete na audiciju za Supertalent, Voice ili želite ići na audiciju za zbor ili kao solo pjevač, možemo vam pomoći da razbijete tremu i sa sigurnošću u svoj glas i u svoju tehniku stanete pred publiku. Pripremamo se za pjevanje pred publikom.

PJEVAČKI PAKETI

PJEVAČKI PAKETI

Radite na razvoju svog glasa i dobro se osjećajte.

PAKETI PO ŽANROVIMA

PAKETI PO ŽANROVIMA

Razvijajte se unutar žanra koji najbolje odgovara vašoj osobnosti

PONUDA ŽANROVA

160 8 termina x 45 min
  • Pjevanje POP materijala

    Zbog čega je moderan pop toliko primamljiv
  • Pjevanje ROCK i METAL materijala

    Što pjevače tih žanrova čini toliko moćnima
  • Pjevanje BLUESa

    Koje su specifičnosti pjevanja bluesa i kako znamo da imamo blues vokal
  • Pjevanje JAZZa

    Senzibilitet i estetika jazz vokala
  • Pjevanje KLASIČNE GLAZBE

    Uvod u vokalnu tehniku opernog pjevanja
    i koji su to aduti koji opernog pjevača čine opernim pjevačem
  • Pjeva se i DOMAĆA i STRANA glazba

POLUGODIŠNJI I GODIŠNJI PROGRAMI

POLUGODIŠNJI I GODIŠNJI PROGRAMI

RAZINE PJEVAČKOG USAVRŠAVANJA
(svaki stupanj traje 6 mjeseci)
1. STUPANJ - PJEVAČ POČETNIK

Lagane tehničke vježbe te upoznavanje s intervalima i tonalitetima.Uvodi se u pjevanje željenog repertoara.

2. STUPANJ - NAPREDNIJI POČETNIK

Prepoznaje i ponavlja kompliciranije uzorke na klavijaturama. Savladava željeni repertoar s većom sigurnošću.

3. STUPANJ - SAMOSTALAN PJEVAČ

Spreman za nastup pred publikom i s bendom. Savladana većina željenog repertoara.

4. STUPANJ - RAZVIJEN SAMOSTALAN PJEVAČ

Uklonjene mentalne blokade i vladanje glasom. Izvježbanost pjesama, zna što može pružiti publici i stvorena veća sigurnost pjevanja pred publikom. 

5. STUPANJ - NAPREDAN PJEVAČ

Znanje o tehnici je prisutno kao i solidna kontrola, izlazak iz komfor zone i pjevanje u više različitih situacija pred različitim profilima publike. Okušava se u više žanrova.

6. STUPANJ - VRLO NAPREDAN PJEVAČ

Vrlo napredan pjevač (Star Level). Sposobnost snimanja u studiju i potpuno vladanje glasom bez straha od prepreka i bez straha od kritika.

INDIVIDUALNI POLUGODIŠNJI PROGRAM

6 mjeseci
520 22 termina x 60 min
  • NAŠ NAJPRODAVANIJI TEČAJ!
  • Nakon svake razine dobije se diploma o položenom stupnju.
  • Upisnina je plativa do 5 rata
POPULARNO

INDIVIDUALNI GODIŠNJI PROGRAM

1040 44 termina x 60 min
  • Nakon svake razine dobije se diploma o položenom stupnju.
  • Upisnina je plativa do 5 rata

YOGA I PJEVANJE

YOGA I PJEVANJE

  • PAKET OD 5 RADIONICA 80 €
  • PAKET OD 10 RADIONICA 130 €
  • PAKET OD 15 RADIONICA 200 €

    *Radionice su individualne ili u paru

Recenzije

Ana Gašparović (polaznica Škole pjevanja Prosodion)

Jako mi je drago što sam zadnju polovicu godine polaznik Bunine škole pjevanja, ali mi je također drago što ćemo se i dalje družiti. Osim što ima stručnog znanja, Buna ima vještine s kojima prilagođava svoj pristup, ima razumijevanja, strpljenja, ali i nalazi načina da izađete van granica koje ste vi zamislili. Svakako zna probuditi želju za daljnjim radom i razvojem, a na njenim satovima ćete uvijek imati podršku!

Marina Momčilov (polaznica Škole pjevanja Prosodion)

Individualan i motivirajući pristup koji izvlači na površinu kvalitete svakog pjevača, svih stilova i iskustava. Buna je odlična mentorica, voli podučavati, odlično razumije i objašnjava tehniku pjevanja, motivira svoje učenike i potiče njihovu autentičnost. Nakon 6 mjeseci rada već vidim veliki napredak, bolju kontrolu glasa i daha i znatno veću sigurnost u pjevanju. Veselim se daljnjem otkrivanju svoga glasa s Bunom.

Andrej Kozina (polaznik Škole pjevanja Prosodion)

Buna radi na način da pokušava razumjeti kako ti misliš i onda te iz tvog mišljenja vodi ispravnijem pjevanju. Nikada ne dokida stil, i pohvaljuje ono što činiš dobro ali i čini tako da osvijestiš si i ono dobro; i loše - malo je ljudi koji toliko fino razumiju, pa mnogi čak ako i primijete da je nešto loše često nepravedno napadaju i ono dobro. Ono što je meni osobno jako važno i bitno - komunikacija se nastavlja i nakon sata, dakle proces učenja ni s jedne ni druge strane ne završava prestankom sata. Pjevao sam u dva zbora no nitko dobro nije shvatio moj glas kao Buna. Svaki je glas poseban, i tu čak nije stvar individualnih sati već toga da Bunu iskreno zanima tko je svaki glas - kakve je duše. Da je barem više takvih pedagoga. Moderni pristup, za moderno vrijeme ali nimalo lišen pravih vrijednosti.

Marin Bobić (polaznik Škole pjevanja Prosodion)

Posebnu zahvalnost dugujem profesorici Buni, zahvaljujući njoj, stekao sam samopouzdanje u svoje pjevačke sposobnosti i otkrio nove dimenzije svog glasa. Njezin entuzijazam i ljubav prema glazbi su zarazni i motiviraju me da nastavim s učenjem i usavršavanjem. Toplo preporučujem ovu školu svima koji žele otkriti i razviti svoj pjevački talent.

Sonja Hreštak (mama Lote Knežević, polaznice Škole pjevanja Prosodion)

Profesorica Buna zna pristupiti djeci i jako lijepo s njima raditi. Lota i Buna "kliknule" su na prvom satu i divno surađivale. Zajednički izbor pjesama, prilagođavanje mogućnostima djeteta, pedagoški pristup, trud i rad doveli su do napretka. Napredak je evidentan, ton čišći i puniji, raspon veći, intonacija sigurnija.

Perina Kulić (polaznica Škole pjevanja Prosodion)

Satovi pjevanja kod Bune su naprosto divni. Osim što posjeduje sve vokalne i pedagoške kvalitete za vodstvo onih koji su tek uplivali (odnosno upjevali) u pjevačke vode, uz njezine je metode nadalje moguće doći do vokalnih razina za koje ni sam nisi sanjao da ih možeš dostići, te se postojano usavršavati u nekoga tko se usudi baviti glazbom. Da, usudi. Jer osim što podučava pjevanje, Buna ima osoban i empatičan pristup kojim oslobađa i ohrabruje učenike.

Ivan Ištvanović (polaznik Škole pjevanja Prosodion)

Buna je odlična profesorica i stvarno mislim da ni sa kim drugim ne bi mogao raditi (bar ne na ovakav način) jer je vrlo otvorenog uma, obzirna, a u isto vrijeme profesionalna. Imamo puno zajedničkih tema i stavova pa tako na satovima stignemo malo i popričati o onome što nas zanima ili što je vezano uz glazbu. Moram reći da mi se spektar znanja o pjevanju i glazbi drastično proširio jer sam shvatio da nije u pitanju samo pjevanje, tu je samokritičnost u poželjnoj mjeri, samopouzdanje, disanje, držanje, stav, psihologija... lista je preduga, ali nekako uvijek uspijemo sve obuhvatiti. Moj napredak od početka do sada je ogroman, doslovno nisam mogao pogoditi ton, dok sada otpjevam pjesmu koju nikad prije nisam pjevao bez skoro ijedne intonativne greške. Uvijek radimo na emociji i izražajnosti da dopremo do publike. Svaka preporuka za nekog tko nikad prije nije pjevao (kao ja) ili nekog tko se želi dodatno usavršavati.

Anteja Krištić (polaznica Škole pjevanja Prosodion)

Voditeljicu Bunu Juretić znam još iz Gitarisima dok sam krenula na satove pjevanja kod nje tamo. Sad sam nastavila u Prosodionu. Imam osjećaj da sam brzo počela napredovati kod nje. Proširila mi je registar tonova koje mogu otpjevati, i visoke i niske. Saznala sam da sam mezzosopran i na satovima me nastoji ustabiliti u mom fahu. Vježbam tempiranje udaha, dobivanje na volumenu, spuštanje grla kod pjevanja (te sam tako i skužila kako ne zvučati infantilno već ženstveno). A ono što je najbitnije, Buna je otvorenog uma i na njezinim satovima možeš raditi na pjesmama po svom izboru. Doslovno nema tabua. Znači, hoćeš od svatovskih pjesama do metala? Učit rašpu? Učit growlat? Buna zna sve to. Sve pohvale.

Kristina Oljica (polaznica Škole pjevanja Prosodion)

Odlična profesorica, prilagođava se učeniku i daje motivaciju da učenik izađe van svojih okvira. Iako mi svi ponekad mislimo da su naše mogućnosti ograničene nismo ni svjesni koliko dobra poduka i usmjerenje može napraviti najbolju verziju nas. Buna me naučila da više vjerujem u sebe, da sebe manje kritiziram i da mogu puno više od onog što sam mislila.

Lukrecija Mesek (polaznica Škole pjevanja Prosodion)

Pohađala sam tečaj u školi pjevanja Prosodion, program Samostalni pjevač. Profesorica Buna Juretic je divna, puna razumijevanja i iznimno susretljiva. Zna kako prenijeti znanje i pomoći svojim učenicima da prevladaju prepreke. Naučila me kako balansirati između visokih i niskih tonova i kako održavati ton bez pucanja glasa. Pomogla mi je da savladam visoke tonove i da konačno naučim pravilno izmjenjivati head i chest voice. Pomogla mi je i da se djelomično oslobodim straha od publike i da konačno pustim glas pred ljudima. Radila je sa mnom ne samo na razvoju mojeg glasa i mojih vokalnih sposobnosti, već mi je pomogla i da napredujem kao osoba. Zahvalna sam joj što se trudi razumjeti svoje učenike i što ih gura da napreduju. Svakako planiram nastaviti i s drugim tečajevima u školi Prosodion, uz tečajeve pjevanja. Za svaku preporuku.

Lovro Fabijanić (polaznik Škole pjevanja Prosodion)

Pišem ovaj osvrt pred zadnji sat prvog stupnja pjevačkog programa i mogu zasigurno reći da ću nastaviti sa sljedećim stupnjem. Buna Juretić je mentorica, a ne samo netko tko me učio tehnike pjevanja. Za vrijeme cijelog našeg rada prilagođavala se mom napretku, razmišljala kako najbolje osloboditi moj glas i zajedno smo odabirali repertoar. Uz sve to, doista voli svoj posao, što se osjeti u njezinom pristupu prema glazbi i njezinim učenicima. I sada nakon oko 20 sati pjevanja kod nje, mogu preslušati svoje snimke i objektivno osjetiti i čuti koliko mi se proširio raspon, proljepšala boja te opustila, ali i osnažila projekcija glasa. Za kraj, hvala Buni na svemu što smo zajedno napravili dosad. Definitivno svaka preporuka za bilo kog tko razmišlja o učenju pjevanja, bilo da je početnik ili dolazi s predznanjem.